close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

s&op - מה זה ואיך המערכת יכולה לעזור לא לעשות טעויות

מערכת שורשיז ניסן, תשפד25/04/2024

s&op היא תוכנה לניהול שרשרת אספקה. איך היא יכולה לעזור לכם?

תגיות:
צילום: freepik

הרבה מאוד עסקים, בתחומים שונים, בארץ ובחו"ל, מתמודדים היום עם דרישות לוגיסטיות שלא בהכרח הכירו בעבר. עצם העובדה שהיום הרבה מאוד מההתקשרויות שהם מבצעים, לקוחות וספקים, נערכים מעבר לים ודורשים לבצע משלוח מבית העסק אל הלקוח בקצה שנמצא במקום מרוחק, כשבדרך המוצר עובר שורה של גורמים עד שהוא מגיע אל יעדו, מחייב היערכות לוגיסטית שלא היתה נדרשת בעבר.

לכך צריך להוסיף את הצד השני במשוואה. עסקים ובעלי מקצוע עצמם צריכים לקבל משלוחים של מוצרים ומלאי ממקומות שונים בעולם. כל משלוח כזה מתבצע דרך גורמים שונים, עובר זמן שהוא מסתיים, ובשביל שיהיה ניתן

צילום: freepik
לספק אותו ללקוח, יש צורך שכל השלבים יתבצעו בצורה מסודרת ובזמן. אחרת עלול להיווצר כאוס שישפיע על כלל התפקוד של העסק.

בשביל להימנע מכאוס, יש לייצר שרשרת אספקה מסודרת. לשם כך, חשוב לדעת מה זה s&op וכיצד מערכת כזו יכולה לעזור לכל בית עסק ולכל בעל מקצוע, אשר עובדים עם גורמים שונים ומבצעים משלוחים אל יעדים שונים, בארץ ובחו"ל, מוסרים או מקבלים.

איך בונים שרשרת אספקה בצורה נכונה?
לפני שנסביר מה זה s&op וכיצד היא יכולה לעזור למנוע טעויות, כאלה שעלולות לגרום נזק כלכלי משמעותי, נזק תדמיתי לבית העסק ונזקים נוספים, צריך לדעת איך בונים שרשרת אספקה בצורה נכונה.

בשביל לייצר שרשרת כזו, צריך לאפיין אותה ולהכיר את כל השלבים שיש לבצע, מהרגע בו המוצר יוצא מבית העסק ועד לשלב בו הוא מגיע אל הלקוח. עוד לפני כן, בשביל שהמוצר יצא מבית העסק, צריך לוודא שהוא נמצא במלאי, לכן, חשוב השלב המקדים לשרשרת אז מוודאים האם המוצר קיים או שמא יש צורך להזמין אותו. מוטב תמיד שהמוצרים יהיו בבית העסק, במלאי, ולא להציע אותם למכירה אם אין אפשרות לספק אותם באופן מיידי.

שרשרת אספקה בנויה מבית העסק שמוציא את המוצר למשלוח, הגורמים שאחראים על ההובלה שלו לשדה התעופה או לנמל, האנשים שאמורים לוודא שהוא עולה על המטוס או על האונייה, עמיל המכס שמשחרר את המוצר למשלוח בארץ היעד, הגורם שדואג לבצע את השילוח במקום ואז אל בית העסק המשווק אותו או הלקוח המקבל אותו ישירות.

איך מערכת s&op יכולה לעזור?
מערכת s&op איכותית אמורה לאפיין, לנטר ולוודא שכל השלבים בשרשרת האספקה מתבצעים. כלומרף שהמוצר נמצא במלאי והלקוח יכול לקבל אותו כפי שהוא מצפה שיקרה.

המטרה של תוכנת s&op היא לעזור לבית העסק גם לוודא שתהליכים מתרחשים וגם לייצר אסטרטגיות ותוכניות ארוכות טווח, במטרה לעמוד ביעדים מסוימים. בסופו של דבר, התוכנה אמורה לאזן בין ביקושים והיצע, בין אפשרויות שהעסק יכול לייצר לבין דרישות השוק, ולוודא שהכל מתבצע כדרוש, ובו בעת לבנות דאטה בייס רחב מספיק בשביל שיהיה ניתן להשתפר ולייצר תהליכי עבודה איכותיים יותר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה